Welke trends zijn momenteel van belang als je je website laat maken? remedia.nl Webdesign Groningen zet de laatste trends op een rij
Mobilisering
We horen al jaren over de trend mobilisering, maar om de een of andere gekke reden ondernemen veel bedrijven nog steeds geen actie. Ga ergens in de rij staan en je zal zien dat mensen met hun gezicht in hun telefoon begraven zijn. De smartphone blijft dus een topprioriteit voor marketeers. Dit betekent dat je als bedrijf een mobiele strategie en een mobiele website moet hebben om goed om te kunnen gaan met prospects en klanten.
Chatbots
Chatbots zijn ook je van het tegenwoordig en terecht als het aan ons ligt. Als je niet weet wat chatbots inhouden, dan kun je het het beste als een hulpprogramma die kan reageren op vragen en opmerkingen van bezoekers van de website. Chatbots zijn erg handig voor het beantwoorden van simpele vragen over bijvoorbeeld openingstijden van winkels of levertijden van online bestellingen. Het openingspercentage bij chatbots ligt ook erg hoog. Een openingspercentage van 80% is mogelijk. Dat betekent dat wanneer een chatbot duizend keer een gesprek begint op de website, dit berichtje door achthonderd mensen wordt gelezen. Dit ligt vele malen hoger dan bij e-mails, dus dit is zeker een uniek kanaal dat je niet mag negeren.
Personaliseren
De allergrootste online trend is wellicht wel personalisatie. De gemiddelde social media bezoeker wordt overspoeld met content. Hierdoor krijgt gepersonaliseerde content een prominentere rol. De consumenten kunnen niet meer aan alle content aandacht besteden, dus in de grote hoeveelheid content, hebben ze meer aandacht voor gepersonaliseerde content dan voor generieke content. Millenials zijn nog steeds de grootste groep op social media en deze groep staat open voor campagnes als deze relevant zijn. De campagnes moeten gepersonaliseerd zijn én ze moeten er iets aan hebben.