Op het moment dat je besluit te onderzoeken wat een online strategie je kan bieden, begint je jouw acties te controleren en het rendement van jouw inspanningen te meten.
Om je hierbij te helpen, hebben wij alles op een rijtje gezet wat in dit proces het belangrijkst is. Bekijk dus de 6 tips die we voor je hebben voorbereid om te beginnen met investeren en resultaten te genereren met de beste online marketing technieken en tools. Bekijk ze!
1. Investeer in inhoudelijke marketing
Zonder twijfel is Content Marketing een uitstekende strategie om nieuwe klanten te werven en een relatie tussen bedrijf en klant op te bouwen die langdurig kan zijn.
Een andere optie is Inbound Marketing, een techniek waarbij acties worden ontwikkeld om potentiële klanten aan te trekken en te verkopen, met behulp van automatiseringstools om deze acties uit te voeren en te meten.
2. SMART-doelstellingen bepalen
Het is geen nieuws dat elk bedrijf moet plannen voor succes en in die zin zijn SMART-doelstellingen fundamentele strategieën. Hoewel het misschien een gewoon Amerikaans woord lijkt, is SMART een acroniem dat gevormd wordt door de initialen van de woorden Specifiek, Meetbaar, Haalbaar, Realistisch en Tijdgebonden.
Met andere woorden, om goede indicatoren te bereiken, moeten jouw doelstellingen specifiek, meetbaar, haalbaar, realistisch en tijdgebonden zijn.
3. Maak een BLOG
Ongeveer 53% van de marketeers zegt dat het hebben van een actieve blog de topprioriteit is onder hun Inbound Marketing strategieën.
Naast het hebben van een vrije ruimte voor het creëren van gevarieerde inhoud, kan het oplossen van verschillende problemen van jouw potentiële consument, een goed geschreven tekst zal helpen jouw site om veel beter te positioneren in Google zoekopdrachten.
4. Bestudeer de SEO technieken
SEO, acroniem voor Search Engine Optimization, is een geheel van technieken en strategieën die een betere ranking van jouw site in zoekopdrachten mogelijk maken.
Opdat een site rendement zou opleveren voor een bedrijf, heeft hij verkeer nodig. Met andere woorden, je moet er mensen naartoe brengen. Dit bereiken door de technieken van SEO toe te passen is echter niet zo eenvoudig, er zijn immers meer dan 250 punten waarmee het algoritme van Google rekening houdt. Je moet dus op de hoogte zijn van alle innovaties om concurrerend te blijven.
5. Relevante inhoud produceren en promoten
Even belangrijk als het produceren, is het promoten van de inhoud op de best mogelijke manier.
Een goed alternatief om deze bekendmaking op een organische manier te doen, is via mail marketing. Maar niet via de traditionele nieuwsbrief. Verspreid specifieke content voor de fase van de trechter waarin jouw klant zich bevindt.
6. Facebook en Instagram Ads Campagnes
Voor degenen die geen website hebben en investeren in sociale netwerken, is dit de juiste optie in online reclame.
Er zijn verschillende opties van advertenties, doelstellingen, formaten, visuals, doelgroepen, budgetten, die kunnen worden gekozen in betaalde campagnes op Facebook en Instagram. Je hoeft alleen maar te weten welke inhoud je gaat promoten en aan wie.
Bron: ROIpartners