1) SEO, wat is dat?
Bij SEO denk je snel aan zoekmachine resultaten en hoge organische posities. In zekere zin is zoekmachine optimalisatie dé beste online marketing, het kost je bijna niets en organisch zoekverkeer is één van de grootste kanalen van bezoek naar je website, maar het is slechts het topje van de ijsberg. SEO helpt je bij van alles, zoals het positioneren van een nieuwe brand, opbouwen van langdurige relaties met je doelgroep, tot optimaliseren van de conversies.
2) SEO inspireert je brand om iets opvallends te doen
Creëer boeiende en nuttige content. Precies datgene, waarin je bezoekers in geïnteresseerd zijn en dat helpt om een beeld te vormen van wat je hen te bieden hebt. Je moet de mensen verleiden om je site te bezoeken: het staat of valt met de manier waarop je communiceert met je doelgroep en hoe je informatie creëert die de bezoeker waardevol vindt en die bij hem of haar in de smaak valt.
3) Maak je content spannend en zet je potentiële klant centraal
SEO heeft alles te maken met je bezoekers. Zorg ervoor dat je potentiele klant op de eerste rang zit en zich herkend voelt, en zorg ervoor dat je niet alleen je bedrijfsboodschap over wilt brengen. Visualiseer je doelgroep en zorg ervoor, dat in je content subtiel je bedrijfsboodschap zit verwerkt. De consument is steeds meer kritischer en is steeds moeilijker te overtuigen, dan leidt content alleen maar met je bedrijfsboodschap niet gauw tot positief rendement op je investering.
4) Een betere SEO = meer website conversies
Creëer content die de bezoeker aanspreekt en die past bij je website. Je zult dan merken dat de mensen, die op je site terechtkomen een betere kans hebben om te vinden wat ze zoeken en is er een grotere kans op conversies.
Drie tips om je webpagina zo conversie vriendelijk mogelijk te maken:
- Zorg voor een gebruiksvriendelijke en eenvoudige navigatie, duidelijke rubrieken en titels van subpagina´s
- Zorg ervoor dat elke pagina een duidelijke Call to Action heeft
- Ververs je content regelmatig en houd je paginas actueel en relevant
5) Goede SEO zorgt voor meer sociale media activiteit
Het is belangrijk om ervoor te zorgen, dat al je webpaginas, inclusief de artikelen / nieuws, geoptimaliseerd zijn om te delen op sociale media. Sociale media activiteit kan je rankings verhogen.
6) Slechte SEO is gênant
Als iemand je webpagina bezoekt en die blijkt vol te staan met ‘keyword stuffing’ en spam, zullen ze waarschijnlijk geen contact zoeken. Zorg dus voor kwalitatief hoogstaande content.
7) Een SEO-strategie verplicht je om na te denken
Om hoge zoekmachine posities te bereiken, is het essentieel dat je landingspaginas relevant zijn en tiptop voorzien van informatie die aansluit bij het zoekgedrag van je potentiele klant.
Het komt gewoon erop neer dat je wel precies móet weten wat er op je website staat én wat prioriteit heeft. Daarbij hoort het geregeld checken van alle pagina´s op gebruiksgemak en goede content, om zo te zorgen dat deze op pagina één blijven.