Het is eigenlijk niet te geloven dat veel bedrijven in 2020 nog steeds niet altijd realiseren dat een website voor veel nieuwe klanten kan zorgen. Als je bedrijf goed loopt, is dit nog niet een reden om te stoppen met groeien. Er zijn altijd nieuwe groeimogelijkheden. Veel van deze zijn online. Zeker als je een grote naamsbekendheid hebt. Neem bijvoorbeeld een website voor coaches. Coaches zijn over het algemeen niet gespecialiseerd in het onderhouden en bouwen van websites. Tenzij je coaching in dat doet. Als coach wil je uiteraard gewoon zoveel mogelijk klanten coachen. Naamsbekendheid in jouw branche en vindbaarheid zijn hierbij belangrijke punten. Die kan je allebei realiseren door het hebben van een goede website, maar hoe kom je daaraan?
WordPress, of toch beter?
Als jij echt in je bedrijf en klanten wilt investeren, dan heb je een uitstekende website nodig. Dit gaat meestal niet met een software als WordPress. Toch wordt dit veel gebruikt. Dit komt omdat het goedkoop en gebruiksvriendelijk is. Het wordt je erg simpel gemaakt om je website aan te passen. Misschien zou je je website wel een mooie look kunnen geven met WordPress, maar verder dan dat kom je echt niet. WordPress is dus een prima oplossing voor kleine bedrijven zonder groeipotentie. Jij wilt uiteraard groeien en boven je concurrentie uitstijgen. Hoe doe je dit?
Website platform gemaakt door experts
WordPress laat je werken met plus-ins die gemaakt kunnen zijn door iedereen. Misschien denk je dat een plus-in iets is wat je precies zoekt. Dit zou misschien qua uiterlijk zo zijn, maar niet qua werking. Een plug-in hoeft ook niet altijd betrouwbaar te zijn. Het zou daardoor dus kunne voorkomen dat je website een foutmelding geeft door een van de 40 plug-ins die je hebt gebruik. Succes met erachter komen welke dat is. Dit klinkt natuurlijk als totale drama. Dit is het ook. Voorkom dit dus, met bijvoorbeeld het inschakelen van een website bureau, die hun eigen website platform hebben ontwikkeld met hun eigen plug-ins. Zo voorkom je fouten in de website waar jijzelf en ander niks vanaf weten. Deze experts hebben veel ervaring met de software waar zij in werken, uiteraard om dat ze het zelf hebben ontwikkeld, maar ook omdat ze er dagelijks mee werken.
Maak een plan met een website bureau
Laten we teruggaan naar de coach als voorbeeld. Een website voor coaches heeft naamsbekendheid en conversie nodig, daarnaast zijn functionaliteiten als het verzorgen van een online training ook belangrijk. Zorg dat de content op je website op een goede manier worden geplaats zodat je op de goede zoekwoorden wordt gevonden. Dat betekent dat er bezoekers via een pagina op jouw website binnekomen die gaat over business coaching in 2020. Als bezoekers daar via het zoekwoord business coach komen, zullen ze langer op de website blijven, dan dat ze je website vinden door het zoekwoord: ‘Mental Coach’. Mensen klikken misschien dan wel op je website, maar zullen snel realiseren dat ze verkeerd zitten en hier niet kunnen vinden wat ze zoeken. Hierdoor gaat je conversie omlaag. Maak dus een goed plan met het website bureau, over wat jij belangrijk vindt op je website. Dan maken zij een gepersonaliseerd plan die jij kan inkijken. Stijg boven je concurrenten uit!