Voor startende ondernemers is het inschakelen van een grafisch ontwerper niet het eerste waar je aan denkt. Een logo maak je zelf even snel in Canva en die huisstijl komt later wel. Hele terechte afwegingen, zeker als startende ondernemer natuurlijk. Het geld vliegt eruit en je kunt het maar één keer uitgeven.
Toch is het in veel gevallen verstandig om te overwegen een grafisch ontwerper in te schakelen. In dit artikel beschrijven we drie voordelen van een grafisch ontwerper. Doe er je voordeel mee!
De eerste indruk
Je krijgt maar één kans om een eerste indruk te maken. Dat geldt niet alleen voor jou als ondernemer. Maar voor je bedrijf. De eerste keer dat een potentiële klant een folder van jouw bedrijf in handen heeft. Of de eerste keer dan een potentiële klant jouw visitekaartje krijgt, voor jouw bedrijfspand langs rijd of je website bezoekt. Het zijn allemaal eerste ervaringen die bijdragen aan een totaalbeeld wat de potentiële klant krijgt van een bedrijf. En als er één of meerdere ervaringen niet helemaal aan de verwachtingen voldoen, kan er onbewust een negatief beeld ontstaat van jouw bedrijf. Een beeld waarbij de klant het idee krijgt dat een bedrijf niet professioneel is bijvoorbeeld. Vaak gebeurd dit onbewust en meestal is het ook niet terecht. Feit is wel dat je als ondernemers extra je best moet doen om van deze potentiële klant een betalende klant te maken.
Een grafisch vormgever kan je helpen om structuur aan te brengen in alle uitingen van je bedrijf. Denk hierbij aan de vormgeving van een website, opmaak van folder en flyers, een visitekaartje en een logo en huisstijl. Wanneer dit allemaal strak en netjes is vormgegeven straalt dit uniformiteit en professionaliteit uit.
Potentiële klanten pikken dit op en hoewel ze zich er niet van bewust zijn, heeft het bedrijf een goede eerste indruk gemaakt. De kans is groot dat deze klant uit zichzelf in de toekomst een betalende klant zal worden. Precies wat je wil als ondernemer!